آدرس: قم، بلوار شهید صدوقی

مجتمع تجاری امین، واحد 4034

فروش زینک اکسید زنجان | خرید اکسید روی خالص

فهرست مطالب

5
(2)

 

اکسید روی می تواند یک ترکیب معادنی با فرمول شیمیایی ZnO باشد. ZnO یک پودر سفید نامحلول در آب به عنوان یک اکسید آمفوتریک است. اگرچه به طور طبیعی به عنوان ماده معدنی روی وجود دارد، بیشتر اکسید روی به صورت مصنوعی تولید می شود.

ZnO یک نیمه هادی با شکاف گسترده از گروه نیمه هادی II-VI است. سهم طبیعی نیمه هادی، به دلیل جای خالی اکسیژن یا انتقال روی، از نوع n است. تولید اکسید روی به خوبی نفوذپذیر است، دارای تحرک الکترون بالا و شکاف باند وسیع است و در دمای اتاق به شدت درخشنده است. به لطف این ویژگی ها، به طور گسترده در بسیاری از فناوری ها و صنایع در حال ظهور استفاده می شود.
زینک اکسید
خرید اکسید روی خالص یک پودر سفید رنگ است، اما در طبیعت به عنوان ماده معدنی کمیاب روی وجود دارد که اغلب حاوی منگنز و سایر ناخالصی های زرد تا قرمز است. اکسید روی کریستالی ترموکرومیک است که وقتی در هوا گرم می شود از سفید به زرد تغییر می کند و وقتی سرد می شود سفید می شود. این تغییر رنگ به دلیل از دست دادن اندک اکسیژن به محیط در دمای بالا ایجاد می شود.

فروش اکسید روی صنعتی در صنایع های مختلف

اکسید روی در بسیاری از صنایع ها قابل استفاده و کاربردی است. واکنش‌پذیری اکسید در بسیاری از مناطق قابل استفاده است. برای کاربردهای علم مواد، اکسید روی دارای ضریب شکست بالا، رسانایی حرارتی بالا، خاصیت اتصال، ضد باکتری و محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش است. اکسید روی به عنوان یک افزودنی به مواد و محصولات از جمله پلاستیک، سرامیک، شیشه، سیمان، لاستیک، روان کننده ها، رنگ ها، پمادها، چسب ها، درزگیرها، ساخت بتن، رنگدانه ها، غذاها، باتری ها، فریت ها، مواد بازدارنده آتش اضافه می شود.

زینک اکسید چگونه تولید می شود؟

اول، نسخه ای است به نام روش غیر مستقیم یا فرانسوی. روی فلزی در یک بوته گرافیتی ذوب شده و در دمای بالاتر از 907 درجه سانتیگراد تبخیر می شود. بخار روی می تواند با اکسیژن در هوا واکنش پذیری شود و ZnO می دهد. یکی از رایج ترین روش ها برای تولید اکسید روی در سراسر جهان است.

در فرآیند مستقیم یا آمریکایی، با کامپوزیت های روی آلوده مختلف مانند سنگ معدن روی یا محصولات فرعی ذوب شروع می شود. پیش سازهای روی با حرارت دادن با یک منبع کربن مانند آنتراسیت برای تولید بخار روی کاهش می یابد، که سپس مانند فرآیند غیرمستقیم اکسید می شود.
اکسید روی
با خرید اکسید روی پودر سفید می توانید در بسیاری از آزمایشگاه ها همراه با الکترولیز محلول کربنات سدیم تولید کرد. ابتدا هیدروکسید روی و گاز هیدروژن تولید می شود. سپس، هنگامی که هیدروکسید روی گرم می شود، به اکسید روی تجزیه می شود.

توسعه مواد سلولزی با خواص ضد باکتریایی با استفاده از نانوذرات اکسید روی

این مقاله روش‌هایی را برای سنتز نانوذرات اکسید روی در یک محیط آبی در حضور تثبیت‌کننده پلی‌وینیل الکل شرح می‌دهد. با استفاده از میکروسکوپ الکترونی روبشی نشان داده شد که نانوذرات اکسید روی با ساختارهای مختلف تشکیل می شود. شرایط بهینه برای تصفیه مواد سلولزی با نانوذرات اکسید روی ایجاد شده است. خواص ضد باکتریایی مواد سلولزی اصلاح شده با نانوذرات اکسید روی مورد مطالعه قرار گرفته است. مواد سلولزی اصلاح شده با نانوذرات اکسید روی دارای فعالیت ضد باکتریایی در برابر باکتری ها و کپک ها هستند.

جهت خرید نانو ذره اکسید روی می توانید با کارشناسان مجموعه آرسیان کو تماس حاصل نماید.

سوالات متداول

زینک اکسید چه شکلی است؟

رنگ سفید، بی بو و به صورت پودر

فرمول مولکولی اکسید روی چیست؟

فرمول مولکولی: ZnO

اکسید روی در چه بخش هایی استفاده می شود؟

  • صنعت لاستیک و سرامیک
  • صنعت گاز طبیعی
  • صنعت فلز
  • پوشش های پنجره
  • برنامه های کاربردی در فضای باز
  • رنگدانه رنگ
  • صنعت داروسازی و مراقبت شخصی
  • صنایع غذایی
  • صنعت سیگار
  • فیلتر اشعه ماوراء بنفش

مناطق (فرایندهای) استفاده و کاربرد از اکسید روی کدامند؟

اکسید روی که در ایزوتوپ روی با جرم اتمی 64 تخلیه می شود، برای جلوگیری از خوردگی در راکتورهای آب تحت فشار هسته ای استفاده می شود.

رنگ های حاوی پودر اکسید روی به عنوان پوشش ضد خوردگی فلزات و به ویژه آهن گالوانیزه استفاده می شود.

از اکسید روی به عنوان پوششی بر روی پنجره ها استفاده می شود. بسته به اینکه روکش در کدام سمت پنجره باشد، نه تنها با انعکاس اشعه های مادون قرمز به داخل اتاق، در مصرف انرژی صرفه جویی می کند، بلکه با جلوگیری از ورود اشعه ها به اتاق، از گرما محافظت می کند.

لایه های اکسید روی، روی پلی کربنات را می توان در کاربردهای بیرونی نیز استفاده کرد. این پوشش از پلی کربنات در برابر نور خورشید محافظت می کند و سرعت اکسیداسیون و زرد شدن آن را در اثر نور کاهش می دهد.
اکسید زنجان
سفید روی به عنوان رنگدانه در رنگ ها استفاده می شود و مات تر از لیتوکوپ است، اما مات کمتری نسبت به دی اکسید تیتانیوم است.

به عنوان جزء اصلی آرایش معدنی استفاده می شود.

بنابراین، در لوسیون های آفتاب، در شیشه های مسدود کننده اشعه ماوراء بنفش و شیشه های جوشکاری قابل استفاده در فضا استفاده می شود.

اکسید روی به بسیاری از محصولات غذایی، از جمله غلات صبحانه، به عنوان منبع روی، یک ماده مغذی ضروری، اضافه می شود.

اکسید روی در صنعت داروسازی کاربردهای زیادی دارد. به طور گسترده ای در پودرها برای تسکین درماتیت آتوپیک، درماتیت تماسی، خارش ناشی از اگزما، خارش پوست ناشی از پوشک و در درمان بیماری های مختلف پوستی مانند آکنه استفاده می شود.

اکسید روی دارای خواص ضد بو و ضد باکتری است و به پارچه های پنبه ای، لاستیک، محصولات مراقبت از دهان و بسته بندی مواد غذایی اضافه می شود.

قیمت فروش زینک اکساید چقدر است؟

برای اطلاع از قیمت های روز فروش اکسید روی و بهره مندی از بهترین قیمت اکسید روی می توانید با ما تماس بگیرید.

از کجا می توان زینک اکسید را خریداری کرد؟

ما به عنوان تولید کننده اکسید روی را می فروشیم و عرضه می کنیم. پس برای خرید اکسید روی باکیفیت وارد سایت آرسیان کو شوید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.