آدرس: قم، بلوار شهید صدوقی

مجتمع تجاری امین، واحد 4034

صادرات انواع اکسید روی به کشور های همسایه

فهرست مطالب

0
(0)

روی اکسید که در گذشته به آن اکسید روی گفته می شد نوعی ترکیب سفید رنگ، غیر محلول در آب و غیر آلی است که در بخش های مختلفی از فعالیت های صنعتی قابل استفاده می باشد. در گذشته از این ماده برای درمان بیماری های چشم استفاده می شده است اما امروزه از اکسید روی برای تولید شیشه مات، لاستیک، چسب، لوازم آرایشی بهداشتی و غیره استفاده می شود. تولید این محصول در کیفیت های مختلف در داخل کشور انجام می شود که به دلیل قیمت و کیفیت مناسب صادرات انواع اکسید روی به کشور های دیگر هم صورت می گیرد.

صادرات انواع اکسید روی به کشور های همسایه

افزایش هزینه تولید اکسید روی

افزایش هزینه تولید اکسید رویروش های مختلفی برای تولید اکسید روی وجود دارد اما در اکثر مراکز تولیدی این محصول به روشی که در ادامه به آن می پردازیم تولید می شود. در مراکز تولیدی، روی در طرف های مخصوص ذوب و تبخیر می شود. بخار روی با اکسیژن هوا واکنش می دهد و اکسید روی در دمای بالا تشکیل می شود. سپس این ترکیب به روش های مختلف سرد می شود و به این ترتیب پودر اکسید روی تشکیل می شود.

روش گفته شده در بالا در اکثر مراکز تولیدی در جهان مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال با گسترش و پیشرفت تکنولوژی روش های نوین و به صرفه تری هم برای تولید این محصول شناخته شده و در برخی مراکز به کار گرفته می شود.

عمده دستگاه ها و ظرف های مخصوص مورد نیاز برای تولید اکسید روی از کشور های دیگر وارد می شود که افزایش قیمت ارز در ماه های گذشته باعث شده تا هزینه تولید این محصول افزایش داشته باشد. از دیگر عوامل افزایش هزینه تولید اکسید روی می توان به افزایش قیمت مواد اولیه در داخل هم اشاره کرد.

از جمله راهکار ها برای مقابله با این افزایش، بالا بردن ظرفیت تولید و استفاده از همه ظرفیت ها برای تولید و سپس صادرات آن به کشور های دیگر می باشد.

صادرات انواع اکسید روی مرغوب به کشور های همسایه

صادرات انواع اکسید روی مرغوب به کشور های همسایهایران از جمله کشور های تولید کننده اکسید روی در جهان به شمار می رود که میزان تولیدسالانه آن بالا است و بخشی از تولیدات آن به دلیل قیمت و کیفیت مطلوب به کشور های دیگر از جمله کشور های همسایه صادر می شود. طبق آمار منتشر شده توسط گمرگ صادرات این محصول در ماه های گذشته افزایش هم داشته است.

صادرات اکسید روی باعث ایجاد ارزآوری قابل توجه برای شرکت های تولید کننده و کشور می شود. علاوه بر این زمینه اشتغال افراد زیادی در این مسیر فراهم می شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.