آدرس: قم، بلوار شهید صدوقی

مجتمع تجاری امین، واحد 4034

شرکت سازنده اکسید روی صنعتی

فهرست مطالب

0
(0)

شرکت سازنده اکسید روی صنعتی با رعایت تمام استاندارد های جهانی سعی می کند محصولی مثال زدنی و درجه یکی را تولید و روانه بازار های داخلی و خارجی کند.
اکسید روی خاص پودری سفید رنگ می باشد و کانی زنسیت منشأ طبیعی آن است و قابلیت حل شدن در آب را دارد و فرمول آن ZnO می باشد سنتز اکسید روی و مصنوعی آن در دنیای تجاری استفاده می شوند.

شرکت سازنده اکسید روی صنعتی

آشنایی با فرایند تهیه اکسید روی

آشنایی با فرایند تهیه اکسید روی

تهیه اکسید روی به دو روش زیر انجام می شود:

  • روش مستقیم یا روش آمریکایی: در این شیوه به وسیله عمل فلوتاسیون کربنات روی از سنگ معدنی روی یا کنسانتره روی اکسید روی را تولید می کنند و سپس آن را با ماده کربنی یا ذغال کک مخلوط و داخل کوره های دوار ذوب تبخیر قرار می دهند که دمای این کوره ها 1200 درجه می باشد.
  • روش غیر مستقیم یا روش فرانسوی: در این روش قراضه های روی، ضایعات، ورق روی یا شمش روی را در دمای 1200 درجه حرارت کوره های دورار کوچک قرار می دهند و بخاری که از ذوب شمش روی و…. خارج می شود به کانال اکسیداسیون توسط هواکش ها هدایت می شود و سپس در کانال های خنک کننده حرارت بخار کم می شود و به بگ فیلتر ها و سیکلون ها انتقال می یابد و تبدیل به اکسید روی می شود.

مرکز پخش اکسید روی صنعتی

مرکز پخش اکسید روی صنعتی

مرکز پخش اکسید روی صنعتی نقش پر رنگی در رونق گرفتن بازار دارد به همین دلیل همیشه و در هر شرایطی روی کیفیت بالا و قیمت مناسب اهمیت می دهد تا بتواند بازار خرید و فروش محصول را افزایش دهد علاوه بر این کاربرد های این ماده موجب شده فروش آن روندی صعودی داشته باشد.

به عنوان نمونه 50 تا 60 درصد اکسید روی تولید شده در صنعت لاستیک سازی استفاده می شود علاوه بر این ماده از ترکیب اسید استئاریک هم برای تولید لاستیک استفاده می کنند تا مقاومت لاستیک در برابر نور فرابنفش و قارچ ها افزایش یابد.

در صنعت سرامیک سازی به دلیل ضریب انبساط کم، ظرفیت حرارتی بالا و هدایت حرارتی خوبی که دارد استفاده می گردد در صنعت مواد غذایی به عنوان عنصر روی برای تولید مکمل های غذایی، غلات صبحانه و کورن فلکس کاربرد دارد.

برای تولید رنگدانه های لازم برای ظروف چینی و پوشش کاغذ های سفید استفاده می گردد و این باعث می شود تا رنگ در مقابل خوردگی، اشعه یو وی، رطوبت و…. مقاومت بالای داشته باشد.

در صنعت بهداشتی و آرایشی از اکسید روی برای تولید صابون، لاک ناخن، انواع پماد ها و لوسیون بچه کاربرد دارد و به دلیل این که اشعه فرابنفش خورشید را جذب می کند در ساخت کرم های ضد آفتاب استفاده می شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.