آدرس: قم، بلوار شهید صدوقی

مجتمع تجاری امین، واحد 4034

اکسید روی زینک سولفید

فهرست مطالب

5
(1)

عناصر زیادی در طبیعت وجود دارند که از طریق واکنش با مولکول اکسیژن به یک عنصر جدید تبدیل می‌شوند. اکسید روی، اکسید روی، اکسید روی، اکسید سولفید روی و سنگ اهن از جمله عناصری هستند که در اثر واکنش های اکسیدهای روی، روی و روی و اهن تشکیل می شوند.

شیمیدانها در ازمایشگاه‌ها این عناصر را با روش‌های مختلف اکسید کرده و به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌دهند. این عناصر به طور طبیعی در طبیعت یافت می شوند، اما معمولا بصورت شیمیایی در ازمایشگاه ها سنتز می شوند و در صنایع و فرایندهای تولیدی مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

اکسید روی زینک

روی اکسید روی روی روی سرب روی نقطه ذوب (کلوین) 600 693 نقطه جوش (کلوین) 2024 1181 یکی از ترکیبات معدنی غیر الی که در اب حل نمی شود اکسید روی یا اکسید روی است. فرمول شیمیایی این ماده در جدول Mendelev zno است.

اکسید روی سفید و کریستالی و زرد است اگر در معرض گرما قرار گیرد، اما پس از خنک کردن دوباره سفید می شود. اکسید روی از چندین روش تولید می شود: روش مستقیم روش مرطوب روش غیر مستقیم روش سنتز ازمایشگاهی اکسید روی در گذشته اکسید روی یا اکسید روی اغلب برای درمان بیماری ها مورد استفاده قرار می گرفت و اعتقاد بر این بود که این ماده ضد سپتی برای اسیب های زخم و چشم عالی بود.

اکسید روی سولفید

اکسید روی یا اکسید روی روی روی اکسید روی ویژگی های: ظرفیت گرمایی بالا ضد باکتری و ضد عفونت ضد Uv این ماده در کارخانه ها برای تولید محصولات مختلف مانند سرامیک، رنگ، شیشه، پماد، چسب، لاستیک و پلاستیک، نوارهای کمک های اولیه و تولید مقاوم در برابر اتش استفاده می شود. کاربرد اکسید روی برای پوست اکسید سولفید روی یک ترکیب معدنی شامل سولفات انیون و کاتیون روی سولفات روی یا سولفات روی می باشد که برای تولید سرامیک در یک طرح سه بعدی استفاده می شود.

این کریستالی و جامد است و هیچ رنگ یا بویی ندارد و به عنوان تیوریول سفید شناخته می شود و به راحتی در اب حل می شود. فرمول شیمیایی، zenso۴ است و به عنوان یک مکمل غذایی برای افراد مبتلا به کمبود روی است. استفاده از این ماده در بدن برخی افراد ممکن است دارای عوارضی چون تهوع، سردرد، درد معده و خستگی باشد. ویژگی های سولفات اکسید روی عبارتند از: غیر قابل اشتعال ضد اکسید کننده غیر قابل اشتعال کاشی های خدمات بهداشتی سرامیک سولفات روی، با استفاده از مخلوط اسید سولفوریک و خاکستر روی تولید می شود.

اکسید روی فلزات سنگین

کاربردهای سولفات روی شامل: این غذا برای تغذیه حیوانات، انسان‌ها و گیاهان مفید است. روی در ترمیم DNA مفید است و استفاده از ان باعث کاهش استرس می‌شود. مصرف قرص و شامپو الکان بدون سولفات روی برای افراد مبتلا به کمبود روی و ریزش مو ضروری است. این ماده در صنایع مختلف از جمله رنگرزی، تولید الیاف مصنوعی و چسب شفاف به طور گسترده استفاده می‌شود. این گیاه برای رشد گیاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اکسید روی میکرونیزه

اکسید روی فلز سنگین از عناصر بیشماری که در طبیعت یافت می‌شوند، فلزات سنگین هستند که اکثرا در پساب صنایع شیمیایی، پالایشگاه‌ها و همچنین فاضلاب قرار دارند. امروزه فرایند الکتروشیمیایی برای حذف الاینده‌های سنگین مانند کروم و کبالت از اکسید روی و عناصر و همچنین ساخت یک پنجره شیشه‌ای چهار میل دیگر استفاده شده است. با استفاده از جریان برق حذف الاینده ها انجام خواهد شد.

اکسید روی و اکسید تیتانیوم

نتایج ازمایشات متعددی که توسط محققین در زمینه حذف فلزات سنگین از اکسید روی، مس و اهن انجام شده است، نشان دهنده ان است که بخش قابل توجهی از فلزات سنگین از اکسید روی، اهن و مس جدا شده‌اند. اکسید روی میکروپیده یکی از مواد عالی که توسط طبیعت تولید می شود و کاربردهای زیادی دارد، اکسید روی است و یکی از روش های میکرو کردن ان است. اکسید روی یا اکسید روی از اکسیداسیون روی حاصل می شود و چنانچه از بین برود، غلظت ان در برابر نور ماورا بنفش نقش محافظتی عالی دارد.

تکنیک های مختلفی برای اکسید روی میکرونیزه استفاده می شود که در ان روش فرانسوی تبدیل فلز روی به بخار و اکسید کردن بخار حاصل است. یکی دیگر از روش‌های میکرو لوله‌گذاری، روش خشک کردن مرطوب است که در ان اکسید روی در اندازه‌های کوچک‌تر با ناخالصی‌های بالا تولید می‌شود. کاربرد اصلی این محصول برای تولید کرم ضد افتاب، تولید عینک افتابی تیفانی و مواد ضدعفونی کننده است.

هیدرولیز اکسید روی

ویژگی‌های مهم این مواد عبارتند از: از رشد باکتری، قارچ و مخمر جلوگیری می‌کند. محافظ بسیار عالی از اشعه ماورا بنفش. اکسید روی و اکسید تیتانیوم در میان ذرات بسیار ریز که در مقابل نفوذ اشعه فرابنفش خورشید بسیار بالا هستند و از ترکیب اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم ساخته شده اند، از اکسید تیتانیوم یا نانو ذرات اکسید تیتانیوم کریستال تشکیل شده اند. این روش بدون رنگ است و به طور گسترده ای در تولید کرم ضد افتاب و عینک افتابی استفاده می شود زیرا در برابر نفوذ اشعه ماورا بنفش مقاومت می کند.

 اکسید سرب و روی

از سوی دیگر خاصیت ضد عفونی کنندگی ان باعث شده در پنجره هایش به عنوان افزودنی پوشش تمیز کننده و ضد ویروسی استفاده شود. همچنین به طور گسترده ای برای تولید پلاستیک، رنگ، سیمان، کاشی و پنجره استفاده می شود. این ماده سمی بوده و استنشاق در بلند مدت بسیار خطرناک است.

واکنش اکسید روی با اسید سولفوریک

هیدرولیز اکسید روی بهتر است بدانید که در ازمایشگاه ها ان را به صورت شیمیایی اکسید روی را هیدرولیز می کند و در بسیاری از صنایع از ان استفاده می کنند.

مواد اولیه مورد استفاده برای تولید این محصول عبارتند از اکسید روی، کمک به محلول پتاسیم هیدروکسید و الکل در چندین مرحله مورد استفاده قرار می گیرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.