آدرس: قم، بلوار شهید صدوقی

مجتمع تجاری امین، واحد 4034

اکسید روی در کشاورزی لعاب

فهرست مطالب

0
(0)

یکی از ترکیبات معدنی که کاربردهای زیادی دارد پودر سفید روی است. این محصول در اب نامحلول است و به دلیل حرارت دادن، مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. استفاده از این مواد در صنایع شیشه و کاشی، رنگ‌امیزی، شیشه‌سازی و لاستیک‌سازی به‌عنوان هدف اصلی این مواد مطرح است.

این محصول به طور طبیعی در طبیعت یافت می شود، با عناصری مانند منیزیم و دیگر ناخالصی ها، اما بیشتر توسط فرایندهای شیمیایی تولید می شود. در سال‌های دور به دلیل خواص ضدمیکروبی ان از این ترکیب برای ضدعفونی استفاده شده و کاربردهای پزشکی و دارویی دارد.

اکسید روی

مهمترین بخش مصرف اکسید روی فعال در صنعت ساخت تایر به‌عنوان یکی از صنایع تولید سرامیک و کاشی این نوع محصولات مطرح می‌باشد. همچنین در صنایع بهداشتی و پوست، مانند گرفتن پودر کودک یا پماد پوست مختلف مانند کالامین دی، و همچنین تولید انواع شامپوی ضد داندروف استفاده می شود.

اکسید روی رنگ را در مجاورت گرما تغییر می دهد و رنگ ان از سفید به زرد تغییر می کند، که اگر سرد شود، به رنگ اصلی خود باز می گردد. این املاح از روش های مختلفی تهیه می شود که دو روش زیر است: روش مستقیم و روش غیر مستقیم. اکسید روی در فرایند غیر مستقیم از انجایی که برای اولین بار در فرانسه انجام می شود، به عنوان یکی از روش های فرانسوی اب شدن روی در ترکیبی که شامل کربن بوده و سپس با حرارت بسیار بالا تبخیر شده است، نیز شناخته می شود.

این بخار با اکسیژن در هوا واکنش نشان می دهد و با کاهش دما به اکسید روی تغییر می کند. قابل ذکر است که این روش، حاوی بیشترین فراوانی اکسید روی در جهان است. در یک روش مستقیم، همچنین روش امریکایی نامیده می‌شود، ان را از ترکیبات مختلفی مانند سنگ روی تولید می‌کند.

این محصولات سپس به بخار تبدیل می شوند که مانند روش قبلی در مجاورت هوا اکسیده می شود. ناخالصی نانوسیم های اکسید روی که به روش غیر مستقیم بدست می ایند بسیار بیشتر از روش مستقیم می باشد.

اکسید روی از کجا تهیه کنیم

همان طور که ذکر شد با توجه به هزینه بالای اکسید روی در صنایع مختلف، تولید ان از سوی شرکت‌های متعددی اغاز شده است. از انجا که ما می توانیم این محصول را به دست اوریم، باید به مراکز معتبر تاریخی که ان را عرضه می کنند نیز مراجعه کنیم، زیرا مراکز متعددی وجود دارند که ان را برای سود بیشتر با غیرالوده کننده ها مانند روی ترکیب می کنند که منجر به کیفیت پایین می شود.

کاربرد اکسید روی

همانطور که قبلا اشاره شد، اکسید روی فعال زنجان به علت خواص الکتریکی، اپتیکی و حرارتی خود کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارد. این یکی از مهم‌ترین کاربردها در صنعت ساخت تایر است. کاربرد دیگر این محصول در صنایع سرامیک، دارویی و ارایشی است.

اکسید روی که در تهیه لاستیک استفاده می‌شود، دوام و کیفیت لاستیک را بهبود بخشیده و دوام لاستیک را افزایش می‌دهد. اکسید روی در صنایع سرامیک کاربرد دارد. پس از لاستیک، دی اکسید روی بیشترین حجم تولید شده در این صنعت را دارد.

به منظور دستیابی به این هدف از خواص اکسید روی که از کاربرد ان در این صنعت برخوردار است، می توان به مقاومت حرارتی بالا و هدایت حرارتی مناسب اشاره نمود. نکته مهم در مورد این محصول این است که اگر با مسائل بهداشتی سازگاری نداشته باشد، می تواند مقدار زیادی اسب در محیط زیست وارد کند.

علاوه بر این، اگر چه این نوع از مواد افزودنی به غذا است، و انجمن بهداشت امریکا بی‌طرفی خود را تایید کرده است. هر چند تنفس بخارات اکسید روی ممکن است سبب تب و درد در عضلات و همچنین تهوع و استفراغ در بلند مدت شود.

حذف اکسید روی

کاهش دانسیته‌های اکسید روی و منگنز باعث پایین امدن کیفیت این محصول شده و افزایش قیمت می‌گردد. استفاده های دیگر این ماده شامل استفاده به عنوان جاذب UV و UV است که ان را در مورد انواع گوناگون کرم های ضد افتاب قابل کاربرد می سازد.

همچنین، با توجه به استفاده در صنعت داروسازی، اکسید روی به توسعه سلول های جدی کمک می کند، در نتیجه ترمیم بافت های اسیب دیده و التیام زخم ها کمک می کند. این اسیدهای چرب در تولید کرم‌ها و پماد‌ها کاربرد فراوانی دارند.

دیگر استفاده از ان در پزشکی شامل توانایی ان در حفظ ساختار انسولین است که ان را یک ماده دیابتی می کند. و صنایع غذایی مواد غذایی را به نیاز بدن به روی به عنوان یک افزودنی، یک مکمل معدنی اضافه می کند. روی در بدن به مراکز DNA و همچنین به سطح بالای سیستم ایمنی کمک می کند.

علامت اکسید روی

فرمول مولکولی و شیمیایی ZnO یک فرمول اختصار Zno دارد که به عنوان اکسید روی نیز شناخته می شود. همانطور که در بالا ذکر شد، به طور طبیعی یافت می شود و به صورت شیمیایی و صنعتی به شکل پودر سفید تولید می شود.

در قسمت های قبلی به این نکته اشاره کردیم که برخی از افراد سودجو سود این محصول را با ناخالصی ترکیب کرده و ان را به بازار ارسال می کنند که باعث می شود کیفیت ان بسیار پایین باشد. تعیین اینکه ایا خالص است یا ناخالصی دشوار است و اینکه همه نمی توانند کمک کنند.

بنابراین هنگام خرید برای اطمینان از کیفیت محصول، بهتر است به مراکز معتبر با سابقه بالا در این محصول مراجعه کنید. مجموعه ما افتخار دارد که با سال ها تجربه در ارائه این محصول، قادر به ارائه محصولات قابل اعتماد و با کیفیت بالا به مشتریان بوده است و قیمت خوبی دارد.

اگر می خواهید این مواد را خریداری کنید، فقط می توانید فرم را در سایت ما پر کنید تا همکاران و مشاوران ما بتوانند در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و اطلاعاتی درباره نحوه ثبت سفارش به شما ارائه دهند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.