آدرس: قم، بلوار شهید صدوقی

مجتمع تجاری امین، واحد 4034

اکسید روی دارویی | شرکت واردات و صادرات آن در جنوب

فهرست مطالب

5
(1)

اکسید روی با فرمول شیمیایی ZnO یک ترکیب غیر آلی است و به صورت پودر سفید رنگ و نا محلول در آب می باشد. در قدیم آن را با واژه ی توتیا می شناختند که امروزه نیز با نام زینک اکساید در پودر بچه، پمادهای پوستی، کرم ضد آفتاب، شامپو ضد شوره و … استفاده می شود. اکسید روی دارویی دارای کاربرد و مصارف گوناگونی در جهان مدرن و همچنین صنعت دارو است. این ماده به طور گسترده به عنوان یک افزودنی در بسیاری از مواد و محصولات از جمله کاشی،سرامیک، سیمان، لعاب، شیشه، لاستیک، پلاستیک، روغن، رنگ، چسب، رنگدانه، سیلانیت، مواد غذایی، باتری، فریت، نوار کمک، درمان جوش های پوستی، بریدگی، سوختگی و … است. این ماده به صورت طبیعی نیز در طبیعت یافت می شود و به شکل شیمیایی سنتز می گردد.

اکسید روی دارویی | شرکت واردات و صادرات آن در جنوب

آخرین قیمت اکسید روی دارویی در بازار

آخرین قیمت اکسید روی دارویی در بازار

نمایندگی های فروش گوناگونی ، اکسید روی را با برند ها و مارک های مختلف و با خلوص متفاوت تا ۹۹% در اختیار مشتریان و شرکت های پخش دارو میگذارند. در هنگام خرید اکسید روی دارویی باید به کیفیت و رنگ جنس و خلوص آن توجه کافی داشت. قیمت این کالا تابعی از قیمت بازار بورس و قیمت های جهانی می باشد. قیمت کیلویی این محصول بالای ۱۷۰۰۰۰۰ تومان می باشد. شرکت های مختلف داروسازی محصول اکسید روی مورد نیاز صنایع دارویی را با بهترین قیمت و بهترین کیفیت در بسته بندی های مختلف تامین می کنند و در اختیار مشتریان خود قرار می دهند. در حال حاضر پود سفید خالص و بدون بوی زینک اکساید برای استفاده و مصارف مختلف در صنعت دارو ۲۲۰،۰۰۰ ریال در بازار می باشد.

شرکت واردات و صادرات اکسید روی دارویی در جنوب

شرکت واردات و صادرات اکسید روی دارویی در جنوب

خرید و فروش اکسید روی دارویی برای مصارف صنعتی، دارویی، آرایشی و … به کار می رود. در حال حاضر شرکت های گوناگونی در ایران تولید کننده ی این محصول هستند. همچنین شرکت های مختلفی در جنوب ایران از جمله شرکت آسا صنعت ساتیا در اهواز که تامین کننده و وارد کننده ی این محصول در زمینه ی دارویی، صنعتی و دیگر مواد اولیه در صنعت است. امروزه شرکت های داروسازی بسیاری در زمینه تولید و پخش محصولات دارویی و بهداشتی حاوی روی اکسید تحت عنوان زینک اکساید فعالیت دارند. شرکت های پخش دارو در جنوب نیز فعالیت های زیادی در زمینه واردات و صادرات اکسید های دارویی از جمله اکسید روی دارند.

تولید اکسید روی دارویی استاندارد

تولید اکسید روی دارویی استاندارد

برای تولید اکسید روی دارویی استاندارد روش های متعددی وجود دارد از جمله روش ته نشین سازی جرقه ای، روش تبخیر حلال مستقیم محلول الکل شامل KOH و روی استات، روش هیدروترمال، روش مخلوط کردن NaOH و ZnSO4، شاخص های اقتصادی و ارزیابی نهایی. اکسید روی در دمای ۱۹۷۵ درجه سانتی گراد به اکسیژن و بخار روی تجزیه می شود، که این نشان دهنده ی پایداری نسبتا بالای آن است. این ماده یک اکسید آمفوتر است و می تواند هم به عنوان یک باز و هم اسید عمل کند.

موارد استفاده از اکسید روی دارویی

موارد استفاده از اکسید روی دارویی

طبق تحقیقات انجام شده زنیک اکساید در صنعت دارو و بهداشت موجب رشد سلول های جدید، بهبود پوست سوخته و همچنین ترمیم زخم ها می شود. امروزه زینک اکساید در پزشکی و بهداشت کاربرد و مصارف گوناگونی دارد که در پودر بچه، پماد های پوستی، کرم ضد آفتاب، شامپو ضد شوره و … استفاده می شود. همچنین زینک اکساید فواید گسترده ای دارد. یکی از مزایا اکسید روی دارویی این است که به دلیل آثار ضد چربی پوست و منعکس کننده ی اشعه ی فرا بنفش یا UV، در ترکیب کرم های ضد آفتاب نیز استفاده می شود. یکی از موارد استفاده دارویی از اکسید روی همان پماد زینک اکساید است که در درمان ضایعات پوستی ناشی از عفونت مانند سوختگی، اگزما، سوختگی پای نوزاد، خراشیدگی و گزش حشرات مفید است. از دیگر کاربرد اکسید روی دارویی در مصارف آرایشی و بهداشتی تولید دئودورانت ها و صابون ها است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.