آدرس: قم، بلوار شهید صدوقی

مجتمع تجاری امین، واحد 4034

آخرین قیمت اکسید روی مرغوب در بازار

فهرست مطالب

5
(2)

قیمت اکسید روی با توجه به نوساناتی که در بازار وجود دارد ثابت نیست. قیمت اکسید روی به عوامل مختلفی از جمله ایرانی یا خارجی بودن آن و قیمت شمش روی در بازار بستگی دارد. یکی از مواد اولیه پایه برای تهیه اکسید روی شمش روی می باشد که با تغییرات قیمت آن قیمت اکسید روی را نیز تغییر می کند. برای استعلام قیمت اکسید روی در داخل کشور و بازار خارجی بهترین راه این می باشد که به نمایندگی های فروش این محصول مراجعه کرد و این موضوع را از آن ها جویا شد.

آخرین قیمت اکسید روی مرغوب در بازار

خصوصیات اکسید روی ایرانی

خصوصیات اکسید روی ایرانی اکسید روی پودری سفید رنگ، مزه ای تلخ ، نامحلول در آب و ماده ای غیر ارگانیک و شیمیایی می باشد که در بسیاری از صنایع تولیدی کشور به عنوان مواد اولیه کاربرد دارد. اکسید روی دارای نام های دیگری نظیر روی اکساید، توتیا، زینک اکساید و… می باشد. از خواص ویژه این محصول می توان به پایداری شیمیایی بالا، ثابت دی الکتریکی پایین، جذب نور فروسرخ و فرابنفش، فعالیت کاتالیزوری بالا، از همه مهم تر خاصیت ضد باکتری اشاره کرد. این ماده هم به عنوان باز و هم به عنوان اسید عمل می کند. اکسید روی در بازار دارای دو نوع ایرانی و خارجی می باشد. اکسید روی ایرانی موجود در بازار توسط بهترین تولید کنندگان این محصول تولید و به مرحله فروش می رسد، از جمله معروف ترین شرکت های تولید کننده اکسید روی ایرانی که بهترین و با کیفیت ترین اکسید روی بازار را تولید می کنند عبارت اند از؛ صنایع سپید اکسید، سامان هاست، شاهین روی سپاهان، شکوهیه پارس اکسید پرتو.

تولید اکسید روی برای صادرات

تولید اکسید روی برای صادرات تولید اکسید روی به روش های مختلفی امکان پذیر می باشد که برخی از آن ها عبارت اند از؛ روش ته نشین سازی جرقه ای، روش هیدروترمال و روش اکسیداسیون و…

در روش اکسیداسیون فلز روی در کوره ذوب حالت مذاب در آمده و سپس جوشانده می شود، بخارات حاصل از طریق مکنده مبرد شده و حین سرد شدن به اکسید روی با درجه خلوص و کیفیت بالا تبدیل می شود، مواد حاصل به آسیاب منتقل شده و آماده بسته بندی می شود.

این ماده دارای کاربردها و مصارف مختلف در زمینه های صنعتی، دارویی، صنعتی، آرایشی و… می باشد. با توجه به کاربرد های مختلف اکسید روی و بازدهی اقتصادی خوب سرمایه گذاری در این زمینه بسیار مفید است.

تولید این محصول در ایران به میزان بالایی رسیده است که علاوه بر تامین نیاز های داخلی قادر به تامین نیازهای خارجی و صادرات این محصول نیز هستیم. بیشترین تولید اکسید روی در زنجان انجام می شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.